הבלוג

עייפות הקורונה

כנראה שלא ניתן להתחיל את שנת 2021 מבלי לדבר על הקורונה. באמת התעייפנו ממנה, שלא לומר הותשנו, ובא לנו שהיא תעוף מכאן הכי רחוק שאפשר. אבל עייפות הקורונה היא גם מצב, שמחובר לעולם העבודה, ובעיקר לעובדים מהבית כמו נציגי שירות.

 

בשנה האחרונה מי שעבד מהבית בעצם חי במקום העבודה. אם פעם לחיות במקום העבודה, הדימוי הראשוני היה איזו מיטת סוכנות בחדר צדדי בבניין משרדים מפואר, אזי היום מי שעובד מהבית, באמת חי במקום העבודה. וזו סביבה שונה. מצד אחד יש בה הרבה הפרעות כמו שליחים רבים שמגיעים, ניהול משפחה לצד ניהול העבודה שילוב של בית ועבודה תרתי משמע. מצד שני העובדים הרבה יותר בודדים, גם כשהם לא מבודדים (מפאת הקורונה). אין עם מי לדבר, אתה כל היום לבד בלי קולגות לידך, אבל ממשיך לחיות בתוך מקום העבודה. מוזר ולא קל. התוצר המיידי- עייפות הקורונה.

אז מה אפשר לעשות ברמה המיידית בכדי להתעורר?

1. לתכנן את העתיד

בכל מוקד מכינים לוח השראה לתוכניות עתידיות. ניתן לעשות זאת פיזית, או בקובץ משותף אליו כל אחד שולח את התוכנית שלו לסיום הקורונה. לאן ייסע מה יעשה וכו'. לכאורה זה אולי נראה מגוחך, אבל הלכה למעשה, עובד שיושב בדד בבית, ואין לו הרבה תרבות פנאי נחשף לכל כך הרבה תוכניות של הרפתקאות וזה משמח. מעניין מסקרן. נותן רעיונות. היום במקום לחוות חוויות, אנחנו חולמים עליהן. גם משהו. תוכניות אמורות להתממש אז בואו נהנה מהדרך. דרך אגב תנסו את זה גם בבית עם המשפחה. תראו שתתרגשו מהתוכניות, וזה יכניס שמחה.

2. שינוי אורכן של המשמרות והשעות

לחשוב מחוץ לקופסא כבר אמרנו? בגלל העייפות ניתן ליצור שעות אחרות ואורכים שונים של משמרות, בכדי שיתאימו יותר לחיים בעבודה, ייצרו הפסקות ארוכות יותר. זה ממריץ ומעלה את מפלס האנרגיה.

3. הפסקה ספורטיבית

מנהלי צוותים צריכים לעודד את הנציגים לקחת הפסקת ספורט באמצע היום.זה יכול להיות באופן עצמאי, או שיעור יוגה צוותי בזום או עם חבר בחוץ (כשמותר). ספורט מפיג את העייפות וממריץ לעשייה.

4. משחקייה באמצע העבודה

כדאי לעשות מעין תחרות או משחק קבוצתי, שמעניק לנציגים פרסים.זו יכולה להיות תחרות בפרמטרים הרגילים של העבודה, או משימות יצירתיות, או רעיונות לשיפור וכו' משהו מרגש שיפיג את השיעמום, יאתגר, יכניס אקשן וגם פרס חביב שתמיד כיף לקבל.

5. עושים שמח

תקופת הקורונה הייתה תקופת שיא של פעילות במוקדי השירות. כמות הפניות עלתה במאות אחוזים והלחץ של הלקוחות הפונים עלה גם כן. לחץ זה עובר לנציג, וגם הוא עובד בטמפרטורה אחרת. אוטוטו מגיעים לנקודת רתיחה. בזמנים אלה המינון של מפגשי וידאו של בילוי משותף, צריכים להיות יותר שכיחים וקבועים. כל שבוע בקטן, פעם בשבועיים קצת יותר וכך הלאה. צריכה להיות תוכנית פעילות מגובשת וקבועה, יש למה לחכות.

6. פידבק חיובי יומיומי

כבר לא צריך לחכות לשיחת פידבק עם המנהל האישי אחת ל...פידבק היום זה סוג של קשר שכל כך חסר. פידבק מהמנהל הישיר יכול להיות ברמה יומיתשל הודעת וואטסאפ מפרגנת על שיחה שנעשתה. פידבקים קטנים ובמינונים גבוהים. נותן תחושה שאתה לא באמת לבד רואים אותך.

לסיכום

תתעוררו. קודם כל המנהלים. העובדים חשים את עייפות הקורונה, ועכשיו זה הזמן "להרים" אותם. תציפו את עצמכם ברעיונות מרעננים, ותתחילו להזרים אותם לחיים של הנציגים. תכלס, אתם יכולים לקחת כמה רעיונות גם לחיים הפרטיים, כי בינינו כולנו עייפים, שלא לומר מותשים, מהקורונה, אז כל הצעה יכולה לעשות מהפכה קטנה בשגרה.

תקשוב ניוזלטר

אנחנו מעדכנים בכל מה שחדש, מעניין ומסקרן. נשמח אם תצטרפו
אנא מלאו את טופס - תקשוב ניוזלטר

* שדה חובה

The Butterfly Button